Deklaracja Dostępności
Wstęp
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: 2018-05-02.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-02-04.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo. Pochodzą od podmiotu zewnętrznego, dlatego zapewnienie dostępności cyfrowej dokumentu nie leży w gesti Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kazimierza Wielkiego w Opocznie.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2020-07-06.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2024-03-29.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- osoba kontaktowa - Jacek Stępień,
- adres e-mail - zss2@opoczno.edu.pl,
- numer telefonu - 44 755 25 59 ,
- adres do korespondencji - Szkoła Podstawowa Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kazimierza Wielkiego, ul. Inowłodzka 3, 26-300 Opoczno .
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Budynek szkoły jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wejście główne do placówki znajduje się na poziomie zero – bez schodów.
Budynek szkoły składa się z trzech poziomów na które prowadzą schody i winda.
Szkoła posiada również toalety dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Placówka nie posiada parkingu dla samochodów ani miejsc wydzielonych dla osób niepełnosprawnych. Jest możliwość wjazdu na teren szkoły i chwilowego postoju, aby ułatwić wejście osobie niepełnosprawnej.
Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. Porozumienie może być prowadzone w formie pisemnej.
Możliwe jest wejście na teren szkoły z psem asystującym, po wcześniejszym uzgodnieniu z dyrektorem szkoły.
Aplikacje mobilne
Szkoła nie posiada aplikacji mobilnych